flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Самарський районний суд м. Дніпропетровська

Результати опитування відвідувачів щодо якості функціонування Дзержинського міського суду Донецької області

21 січня 2019, 10:14

Відповідно до рішення Ради суддів України № 53 від 17 вересня 2018 року «Про застосування системи оцінювання роботи суду (СОРС) з метою отримання інформації про поточну ситуацію роботи судів та визначення потреб органів системи правосуддя»,  з метою об’єктивної оцінки якості послуг, які надаються Дзержинським міським судом Донецької області та розробки ефективних кроків для підвищення рівня громадської довіри до суду, в період з 03.12.2018 по 29.12.2018 було проведено опитування відвідувачів Дзержинського міського суду Донецької області щодо якості функціонування суду (відповідно до додатку 6 Методичного посібника «Застосування Системи оцінювання роботи суду»).

Проведення опитування відвідувачів суду було анонсовано на офіційній сторінці Дзержинського міського суду Донецької області 30.11.2018 (посилання https://dgm.dn.court.gov.ua/sud0512/pres-centr/events/611104/).

Крім того, 14.12.2018 до участі у проведенні анонімного опитування з метою отримання об’єктивної оцінки роботи суду були запрошені представники органів виконавчої влади, що розташовані на адміністративній території м. Торецьк Донецької області, представники підприємств, установ, організацій.

Усього відповідні запрошення з анкетами було надіслано електронною поштою 69 респондентам. Виявили бажання взяти участь у опитуванні респонденти 17 організацій.

В опитуванні взяли участь респонденти, які були безпосередніми учасниками судових процесів або їх представниками, або відвідували суд з інших причин, пов’язаних із роботою суду.

Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання, чистота та прибраність приміщень суду тощо); повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору, зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань, наявність інформації про роботу суду у мережі Інтернет тощо); ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ, вчасність отримання повідомлень про розгляд справ, обґрунтованість перенесення судових слухань тощо).

Крім того відвідувачі суду мали можливість відповісти на низку питань щодо відношення суддів та працівників апарату суду до відвідувачів, довіри самих громадян до судової влади взагалі.

Усього в опитуванні взяли участь 65 громадян - відвідувачів суду.

Аналіз результатів анонімного опитування відвідувачів суду показав наступні результати:

І). На питання Блоку 1 (загальна характеристика респондента) отримано наступну інформацію:

             Блок 1. Загальна характеристика респондента

1. Вік:

18–25 років

1/3

26–39 років

2/24

40–59 років

3/33

60 років і старше

4/5

3. Стать:

Чоловіча

1/8

Жіноча

2/57

5. Де Ви проживаєте:

В населеному пункті, де

розташований цей суд

1/63

В іншому населеному пункті

2/2

7. Ви вважаєте себе:

Бідним

1/0

Нижче середнього статку

2/5

Середнього статку

3/60

Заможним

4/0

Багатим

5/0

КН (код невідповіді)

9/0

2. Рівень освіти:

Середня та неповна середня

1/13

Базова вища

2/2

Повна вища

3/49

Інше (вкажіть) середня спеціальна

4/1

4. Наявність вищої юридичної освіти:

Так

1/9

Ні

2/56

6. У суді Ви представляєте:

Особисто себе (є позивачем /

відповідачем /свідком / потерпілим)

1/42

Іншу особу (є адвокатом, юрист -

консультантом)

2/16

Інше (вкажіть)       присяжні

3/7

8. Як часто Ви були учасником судового

процесу:

Це мій перший судовий процес

1/52

2–5 разів

2/7

6 разів і більше

3/6

 

            З огляду на викладене, можна зазначити, що у анкетуванні брали участь респонденти різного віку -  40-59 років (50,87%), 26-39 років (36,9%), старше 60 років (7,7%), 18-25 років (4,6), серед яких переважна більшість опитаних жіночої статі (87,7% жінок, 12,3% чоловіків).

            Більшість опитаних мають повну вищу освіту -75,38%, з середньою/неповною середньою 20%, з базовою вищою 3,07%, одна особа із середньою спеціальною освітою – 1,54%. У свою чергу із вищою юридичною освітою 13,85% опитаних, не мають такої 86,15%.

Майже 97% опитаних респондентів проживають на адміністративній території міста Торецька.

Серед опитаних 64,6% представляли у суді свої інтереси особисто, 24,6% адвокатів та юристи-консультанти, 10,8% присяжних, з них звернулися до суду вперше 80%, інші 10,8% до 5 разів, 9,23% респондентів відвідали суд більше 6 разів.

Окремо слід звернути увагу на той факт, що 92,3% респондентів вважають себе особами середнього статку, нижче середнього 7,7%.

 

9. В якому з видів судового процесу в

цьому суді Ви берете участь:

Цивільний процес

1/48

Кримінальний процес

2/6

Адміністративний процес

3/6

Господарський процес

4/0

Справа про адміністративні

правопорушення

5/8

10. На якій стадії розгляду перебуває

Ваша справа

Розгляд справи ще не розпочато

1/8

Справа перебуває в процесі розгляду

2/33

Розгляд справи завершено (винесено рішення)

3/14

Інше (вкажіть) на різних стадіях

4/10

  1. Який ступінь Вашої обізнаності з роботою судів та суддів у цілому

Цілком обізнаний

Загалом обізнаний

Майже не

обізнаний

Зовсім не

обізнаний

КН

4/29

3/25

2/5

1/1

9/5 представляють інтереси держави

Серед опитаних респондентів 44,6% вважають себе такими, що цілком обізнані з роботою суду, 38,5% загалом обізнані, 7,7% майже не обізнані, 1,5% зовсім не обізнані. Крім того, 7,7% опитаних представляють інтереси держави (юристи – консультанти), специфіка роботи яких зобов’язує їх підгодовувати документи до суду, виступати позивачами/відповідачами у суді, а тому логічно віднести їх до таких, що цілком обізнані з роботою суду.

Підсумовуючи, можна стверджувати, що переважна більшість опитаних обізнана з роботою суду, що свідчить про позитивні результати проведення комунікації суду.

 

  1. Оцініть, будь ласка, за 5-бальною шкалою якість роботи цього суду

(1 – дуже погано, 5 – відмінно, 9 – КН)

1/0

2/0

3/10

4/8

5/42

9/5

представляють інтереси держави (ІД)

 

Середній бал за шкалою якості роботи Дзержинського міського суду складає 4,5.

 

ІІ). На питання Блоку 2 (основна частина – оцінювання за вимірами якості) отримано наступну інформацію:

Доступність суду

13.1

Чи легко Вам було знайти будівлю суду?

1/6

2/0

3/0

4/0

5/54

9/5ІД

13.2

Чи зручно Вам діставатися до будівлі суду громадським транспортом?

(Якщо Ви не користуєтеся громадським транспортом, дайте відповідь на наступне питання)

1/7

2/0

3/0

4/0

5/53

9/5ІД

13.3

Чи зручно паркувати автомобіль (достатньо паркувальних місць) біля будівлі суду?

1/6

2/0

3/0

4/6

5/48

9/5ІД

14.

Чи зазнавали Ви певних перешкод у доступі до приміщень суду через обмеження охорони?

    Так – 1/0, ні – 2/60                                   9/5ІД

15.

Як Ви вважаєте, чи люди з обмеженими можливостями можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду?

1/7

2/10

3/5

4/6

5/32

9/5ІД

16.

Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалось додзвонитися та отримати потрібну інформацію?

1/4

2/1

3/3

4/12

5/40

9/5ІД

17.

Чи давав графік роботи канцелярії суду можливість вчасно та безперешкодно вирішувати Ваші справи у суді (подати позов, ознайомитися з матеріалами, отримати рішення, ухвалу, вирок, тощо?)

1/6

2/0

3/8

4/8

5/38

9/5ІД

18.

Чи могли б Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста- консультанта) у разі необхідності?

1/10

2/1

3/5

4/2

5/42

9/5ІД

Зручність та комфортність перебування у суді

 

Чи характерно для приміщень суду:

 

 

 

 

 

 

19.

– достатність зручних місць для очікування, оформлення документів,підготовки до засідання

1/10

2/15

3/8

4/9

5/18

9/5ІД

20.

– вільний доступ до побутових приміщень (туалетів)

1/0

2/0

3/2

4/10

5/48

9/5ІД

21.

– чистота та прибраність приміщень

1/0

2/0

3/9

4/1

5/50

9/5ІД

22.

– достатність освітлення

1/0

2/0

3/8

4/6

5/46

9/5ІД

Повнота та ясність інформації

23.

Чи зручно у суді розташовані інформаційні стенди (дошки об’яв)?

1/0

2/0

3/9

4/9

5/42

9/5ІД

Чи повною мірою задовольняє Вас наявна в суді інформація щодо:

24.

– розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень

1/3

2/0

3/0

4/14

5/43

9/5ІД

25.

– правил допуску в суд та перебування в ньому

1/0

2/0

3/0

4/10

5/50

9/5ІД

26.

– справ, що призначені до розгляду

1/0

2/0

3/0

4/11

5/49

9/5ІД

27.

– зразків документів (заяв, клопотань тощо)

1/0

2/0

3/0

4/5

5/55

9/5ІД

28.

– порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів

1/0

2/0

3/0

4/5

5/55

9/5ІД

29.

Чи користувалися Ви сторінкою суду в мережі Інтернет?

Так – 1/49, ні – 2/16

->№31

30.

Чи знайшли Ви на сторінці суду потрібну для Вас інформацію?

1/0

2/2

3/4

4/3

5/46

9/5ІД

Сприйняття роботи працівників апарату суду

31.

Чи старанно працювали працівники суду та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків?

1/6

2/0

3/4

4/4

5/46

9/5ІД

Чи виявили працівники апарату суду при спілкуванні з Вами:

32.

– доброзичливість, повагу, бажання допомогти

1/0

2/0

3/0

4/6

5/54

9/5ІД

33.

– однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу

1/0

2/0

3/0

4/6

5/54

9/5ІД

34.

– професіоналізм, знання своєї справи

1/0

2/0

3/0

4/1

5/59

9/5ІД

Дотримання строків судового розгляду

35.

Чи вчасно (відповідно до графіка) розпочалося останнє засідання по Вашій справі?

1/0

2/0

3/0

4/21

5/39

9/5ІД

36.

Чи було враховано Ваші побажання при призначенні дня та часу засідання?

1/0

2/0

3/3

4/17

5/40

9/5ІД

 

37.

Чи вчасно Ви отримували повістки та повідомлення про розгляд справи?

1/1

2/0

3/1

4/17

5/41

9/5ІД

 

38.

Чи вважаєте Ви обґрунтованими затримки/ перенесення слухань у розгляді Вашої справи?

1/2

2/0

3/1

4/16

5/42

9/5ІД

Сприйняття роботи судді

39

- неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, якщо такий був)

1/0

2/0

3/0

4/2

5/58

9/5ІД

40

– коректність, доброзичливість, ввічливість

1/0

2/0

3/0

4/1

5/59

9/5ІД

41

– належна підготовка до справи та знання справи

1/0

2/0

3/0

4/6

5/54

9/5ІД

42

– надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію

1/0

2/0

3/1

4/1

5/58

9/5ІД

43

– дотримання процедури розгляду

1/0

2/0

3/0

4/1

5/59

9/5ІД

Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)

 

 

Так

Ні

КН

44

Чи рішення по Вашій справі було на Вашу користь?

1/58

2/2

9/5ІД

45

Чи плануєте Ви оскаржувати рішення по Вашій справі?

1/5

2/55

9/5ІД

46

Чи отримали Ви повний текст рішення по Вашій справі?

1

2

9/5ІД

Респонденти, які на запитання № 45 відповіли «2» або «9»/55 на запитання № 50!

47

Чи вчасно Ви отримали повний текст рішення по Вашій справі?

1/5

2/0

9/0

Якщо Вам вдалось ознайомитись із текстом рішення, будь ласка, дайте відповіді на питання,використовуючи 5-бальну шкалу:

(1 –цілком ні, 2 – швидше ні, 3 – більш-менш (варіант: і так, і ні), 4 – швидше так, 5 – цілком так, 9 – КН)

48

Чи було рішення викладено легкою, доступною для розуміння мовою?

1/0

2/0

3/0

4/5

5/0

9/0

49

На Вашу думку, чи було рішення по Вашій справі добре обґрунтованим?

1/0

2/0

3/0

4/2

5/3

9/0

 

Вкажіть загальну кількість:

Кількість

КН

50

– судових засідань, що відбулися по Вашій справі

60 респондентів не визначилися

-1/5

51

– судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду

0/60

-1/5

52

– візитів до суду, що не були пов'язані з участю в судових засіданнях

3/60

-1/5

 

Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що організація роботи апарату у Дзержинського міського суду Донецької області здійснюється в цілому на достатньо високому якісному рівні. Разом з тим, дане анкетування дозволило виявити і окремі проблемні моменти в організації роботи суду, надало відповіді на ключові питання, які були поставлені в програмі соціального дослідження.

Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні.